AYK BİLİŞİM BETA SÜRÜM

Seo Nedir? Seo Uzmanı Nasıl Çalışır?



Seo Uzmanı

Seo Uzmanı, Arama motorları, insanların cevapları ve ürünleri bulması için en önemli araçlardan biridir. Şirketiniz hizmet veriyorsa, şirket bilgilerini ifşa ediyorsa ve hatta web sitesi üzerinden mal satıyorsa, SEO gerekli bir iştir. Çünkü web sitenizin arama motorları tarafından indekslenmesi ve sıralamasının çok kötü olmaması gerekir, aksi takdirde sitenizi kimse göremez. Arama motorlarındaki hareketleriniz, organik sıralama ve tıklama oranı arasındaki ilişkiyi göstermektedir. Sıralama ne kadar yüksekse, tıklama oranının da o kadar yüksek olduğu açıkça görülebilir.

SEO nedir? Web sitesi sıralamasını iyileştirmek için çalışıma

​​

SEO, Arama Motoru Optimizasyonu olarak adlandırılan bir web sitesinin doğal sıralamasını iyileştirmek için yapılan bir dizi görevdir. Web sitesinin sıralaması ne kadar yüksek olursa, kullanıcıların görmesi ve tıklaması o kadar kolay olur ve yüksek tıklama trafiği doğal olarak yüksek performans yaratır.
 
SEO, yüksek kaliteli makalelerin çıktılarının yanı sıra birçok teknik ve analitik çalışmayı içerir. Her zaman yürütülmesi gereken birçok proje vardır, ancak bu iş projelerinin tamamı ortak bir ilke etrafındadır: insanlar için uygun bir dizi oluşturmak cevapları web sitesini okumak ve bulmak için. Arama yapanları tatmin ettikten sonra, doğal olarak iyi bir organik sıralama sonucu olacaktır.

 

Doğal sıralama ne anlama geliyor? Ücretsiz web sitesi sıralaması

 

Google'ı örnek alın. Anahtar kelimeleri girdiğinizde, en üstte 3~5 reklam olacak. Biz buna ücretli sıralama diyoruz, bu Google reklam reklam bloğudur. Eğer ondan başlarsanız, doğal sıralama bloğuna ait olacaktır. ek maliyet olmadan, SEO optimizasyonunun sıralamalar için çaba sarf ettiği yer burasıdır.

 


SEO neden önemlidir?

 

Arama motorları, insanların cevapları ve ürünleri bulması için en önemli araçlardan biridir. Şirketiniz hizmet veriyorsa, şirket bilgilerini ifşa ediyorsa ve hatta web sitesi üzerinden mal satıyorsa, SEO gerekli bir iştir. Çünkü web sitenizin arama motorları tarafından indekslenmesi ve sıralamasının çok kötü olmaması gerekir, aksi takdirde sitenizi kimse göremez. Arama motorlarındaki hareketleriniz, organik sıralama ve tıklama oranı arasındaki ilişkiyi göstermektedir. Sıralama ne kadar yüksekse, tıklama oranının da o kadar yüksek olduğu açıkça görülebilir.

 

SEO zor mu olacak? Uzmanından SEO yapmalarını istemek için para harcamanız mı gerekiyor?

 

 

Arama motorları web sitelerini sıralamak için birçok algoritma kullanır. Google, Bing, Yahoo, Baidu vb. tarafından kullanılan algoritmalar aynı değildir ve kırılmaları kolay değildir.
 
Google'ın tek başına içerik optimizasyonu, yüksek kaliteli bağlantılar, web hızı ve TDK yazımı hakkında genel olarak bildiklerimizi aşan 200'den fazla sıralama kuralı vardır.Bu sıralama kuralları çeşitli arama motorlarının sırlarıdır ve hiç kimse yoktur. şirketler tüm algoritmanın tam resmini biliyor. (Ama yine de SEO sıralamasını etkileyen 13 temel faktörü ortaya çıkaran bazı SEO uzmanları var )
 
Neyse ki, web sitesinin sıralamasını iyileştirmek için tüm algoritmaları bilmemize gerek yok. SEO'nun lezzetli bir yemek olduğunu hayal edin. Bu yemek üç unsur içerir:
 
1. Kapsayıcı: Web sitesi oluşturma teknolojisini temsil eder. Bu yemeğin sunulması için uygun bir kaseye ihtiyacınız var.
2. Çorba tabanı: web sitesinin içeriğini temsil eder. Bu en önemli öğedir. İyi içerik ve iyi cevaplar olmadan, arama motorları web sitesinde arama yapmak için inisiyatif alamaz.
3. Çeşnilendirme: Web sitesinin yüksek kaliteli bağlantısını temsil eder. Yüksek kaliteli bir web sitesi web sitenize bağlanmak istediğinde, otorite doğal olarak puanlar ekleyecektir ve arama motorları da web sitenize değer verecektir.

Web sitenizi yönetmek için yukarıdaki üç mantığı kavradığınız ve kasıtlı olarak SEO için SEO yapmanıza gerek olmadığı sürece, sıralama doğal olarak çok da kötü olmayacaktır. Google ayrıca yeni başlayanlar için bir "Google Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç ​​Kılavuzu" yazdı. Bu temel bilgiler SEO'yu anlamanıza yardımcı olabilir. 

 


Sorumuza geri dönersek, Seo Uzmanları'ndan SEO yapmalarını istemek için para harcamanız gerekiyor mu?

 

Birkaç SEO ilkesinin kavranmış olmasına rağmen, SEO çalışmaları sürekli ve sabırla yapılmalıdır. Örneğin düzenli makaleler yayınlamak, sitenin hızını kontrol etmek, sitenin başlık ve içeriğini ayarlamak, daha fazla kişinin görebileceği linkler yayınlamak vb. ., oldukça maliyetlidir. İnsan işidir. İşinize konsantre olmak istiyorsanız, yine de bu görevleri sizin için yapması için SEO satıcılarına dış kaynak sağlayabilir ve SEO'nun daha düzenli ve sistematik bir şekilde gerçekleştirmesi için gereken çalışmaları tamamlayabilirsiniz.
 


Arama motorları arama sonuçlarını nasıl sunar? SERP'i Anlamak

 

Google'a anahtar kelimeler girildikten sonra çıkan sayfaya, arama motoru sonuç sayfası olan SERP (Arama Motoru Sonuçları sayfası) denir. SERP genellikle ücretli reklam, doğal sıralama, genel sonuçlar ve bilgi grafiklerini içerir. Kısacası, Google'da ne yazarsanız, SERP karşılığında onu alırsınız. Yani SEO operasyonlarınızın tüm sonuçları SERP'e yansıyacaktır. 
 


Siyah şapka ve beyaz şapka SEO nedir?

 

Siyah şapka SEO, arama motorlarını aldatma ve bazı boşluklar yoluyla sıralama elde etme hilelerini ifade ederken, beyaz şapka SEO bir web sitesini uygun bir şekilde "işletmektir" ve sıralamaları biriktirmektir.
 
Genellikle black hat SEO, web sitenizin hızlı bir şekilde iyi bir sıralamaya sahip olmasını sağlayabilir, ancak arama motorları tarafından bulunduğu sürece... Sıralamayı düşürmenin yanı sıra, URL'nin tamamı engellenebilir ve web sitesi artık dahil edilemez.


 Google Web Yöneticisi Yönergeleri , birkaç yaygın siyah şapka uygulamasını duyurur:
1. Otomatik olarak oluşturulan içerik
2. Bağlantı eşleştirmesi ekleme
3. Orijinal içeriği olmayan veya çok az orijinal içeriği olan bir web sayfası oluşturun
4. Kılık değiştirme
5. Sahne arkası yönlendirmesi
6. Gizli metin veya bağlantı
7. Giriş sayfası
8. İntihal içerik
9. Etkili bir şekilde değer
katamayan bir bağlı kuruluş programına katılın 10. Alakasız anahtar kelimeler içeren web sayfaları yükleme
11. Kimlik avı veya bitki virüsleri, Truva atları veya diğer kötü amaçlı programlar gibi kötü niyetli davranışlara sahip web sayfaları oluşturma
12. Bileşik snippet'leri kötüye kullanma Mark
13 Google'a otomatik sorgu gönderme
  
Aşağıdaki SEO siyah şapka ve beyaz şapka karşılaştırma tablosu, farklılıklar hakkında size daha fazla bilgi verecektir. Bunu, satıcınızın SEO yapmanıza yardımcı olmak için siyah şapka kullanıp kullanmadığını kontrol etmek için de kullanabilirsiniz.
 


Siyah şapka SEO uygulamaları    


Web sitesi sıçrama tahtası, girin ve anahtar kelimeleri doldurmak
için alakasız dahili ve harici bağlantılara atlayın , metin
yanlışsa
harici bağlantıları değiştirme ,
grup spam yorumlarını
bağlamak için bir grup metni ve köprüleri gizleme


Beyaz şapka SEO uygulamaları

Web sitesine faydalı içerikler yazın,
doğal iç ve dış köprüler,
marka imajı oluşturun
, mantıksal ve stratejik içerik üretimi,
sayfa içi SEO optimizasyonu,
anahtar kelime araştırması,
kaliteye sadık kalmak.

 

 

Google'ın temel algoritmaları: pandalar, penguenler, sinek kuşları, beyinler
YMYL Nedir? 

 

Google'ın temel algoritmaları: pandalar, penguenler, sinek kuşları, beyinler
Meta Anahtar Kelime her zaman önemli bir SEO operasyonel faktörü olmuştur. Ancak daha 2009 gibi erken bir tarihte Google, Meta Anahtar Kelimenin SEO için referans olarak kullanılmadığına dair resmi bir açıklama yayınlamıştır. Makalede resmi değerin daha fazla kullanıcı deneyimi ve içerik kalitesi olduğu belirtilmişti. Bu nedenle Google, sıralama kurallarını yeniden tanımlamak için adını "PageRank" olarak değiştirdi. Bunların arasında Google'ın en ünlü algoritmaları şunlardır: Panda, Penguin, Hummingbird ve Rank Brain. İşte bu dört SEO algoritmasının işlevlerinin kısa bir açıklaması:
 
SEO Panda Algoritması (Panda): web sitesi içerik incelemecisi
Panda algoritması, tekrarlayan içeriği kontrol etmeye , içeriği ve anahtar kelime doldurmayı kolaylaştırmaya ve anahtar kelimelerle dolu sayfalardan kaçınmaya odaklanan 2011 yılında yayınlandı. Bu nedenle, web siteniz diğer web sitelerinin içeriğini intihal ediyor veya çalıyorsa, son zamanlarda yaygın olan içerik çiftlikleri gibi orijinal olmadığı yargısına varılacaktır.
 
SEO Penguen algoritması (Penguin): harici bağlantı kalitesi bekçisi
Penguin algoritması 2012'de yayınlandı ve harici bağlantılara (BackLine olarak da bilinir) odaklanır. Penguin, bunun bir spam veya bir işlem bağlantısının (ilgisiz bir web sitesine bağlanma) siyah şapka davranışı olduğunu belirlediğinde, web sitesi bir uyarı olarak arama sonucu sıralamasında düşürülür.
 
SEO Hummingbird algoritması (Sinek Kuşu): Sadece sonuç vermekle kalmaz, aynı zamanda cevaplar da verir
2013 yılında yayınlanan Hummingbird algoritması, geçmişte arama motorlarının değer verdiği dizin ve koleksiyondan farklıdır. Hummingbird algoritması, kullanıcılara bir arama sonucu karmaşası yerine "cevaplar" sunmak istemektedir. Sinekkuşu görünümünün arka planı, Google arama sonuçlarında çok fazla veri bulunmasıdır, ancak kullanıcının arama amacını yargılamak imkansızdır, bu nedenle anahtar kelimelerin anlamını anlamak için semantik algoritma kullanılır. Örneğin, geçmişte "Nereden kask satın alabilirim?" girişi Geçmişte, yalnızca büyük miktarda kaskla ilgili bilgi görünürdü. Sayfasında kaskla ilgili birçok mağaza bilgisi görüntülenecektir.
 
SEO Beyin Algoritması (Rank Brain): Sizi en iyi tanıyan yapay zeka sekreteri
Beyin algoritması, 2015 yılında sinek kuşu algoritmasına ek olarak yayınlandı. Beyin algoritması yapay zeka sunar, anahtar kelimelerin anlamını otomatik olarak anlar ve kullanıcılara daha doğru arama sonuçları sağlamak için sonuçları tekrar tekrar gözden geçirir . Şimdi, "İstabnul Hava Durumu" için arama yaptığınız sürece, hava durumu sonuçları doğrudan oluşturulacak ve bu da Merkezi Meteoroloji Bürosu'nun web sitesine tıklama adımından doğrudan tasarruf sağlayacaktır. Giderek daha akıllı arama sonuçları olan kask satın alırken alışveriş siteleri ve alışverişle ilgili reklamlar görünür.
 


Web siteniz insanların karar verme sağlığını ve paranın kullanım şeklini etkiliyorsa Google tarafından yakından izlenecektir.

Etiket;
14 Ağustos Cumartesi 2021 Tarihinde eklenen bu içeriğe; Benzer kelimelerden birini aratarak Hizmetler Alanında bulunan Seo Nedir? Seo Uzmanı Nasıl Çalışır? Başlığını taşıyan içeriğe ulaştınız

| 296 kez okundu |

Seo Uzmanı, Arama motorları, insanların cevapları ve ürünleri bulması için en önemli araçlardan biridir. Şirketiniz hizmet veriyorsa, şirket bilgilerini ifşa ediyorsa ve hatta web sitesi üzerinden mal satıyorsa, SEO gerekli bir iştir. Çünkü web sitenizin arama motorları tarafından indekslenmesi ve sıralamasının çok kötü olmaması gerekir, aksi takdirde sitenizi kimse göremez. Arama motorlarındaki hareketleriniz, organik sıralama ve tıklama oranı arasındaki ilişkiyi göstermektedir. Sıralama ne kadar yüksekse, tıklama oranının da o kadar yüksek olduğu açıkça görülebilir.

Seo Uzmanı, Seo Nedir? Seo Uzmanı Nasıl Çalışır?

Ayk Bilişim Blog & Haber

Copyright 2021 Aykbilisim.com.tr Tüm hakları Saklıdır.